Välkommen till Västblekinge Miljö AB

Primary tabs

När det blir minusgrader kan papperspåsarna med matavfall lätt frysa fast i kärlet. Du ansvarar för att matavfallspåsarna ligger lösa i kärlet så att det går att tömma. Har påsarna redan frusit fast så försök peta loss dem med ett kvastskaft eller liknande.

Om vi har besökt dig och inte lyckats tömma kärlet helt och hållet på grund av att avfallet fryst fast, försök klara dig till nästa ordinarie tömning. Ofta handlar det endast om att ett par påsar som fastnat. Klarar du dig inte till nästa gång kan du beställa en extra tömning av Kundtjänst. 

 

Läs gärna mer om våra tips för att vintersäkra din sophämtning.

Om du vill ha hjälp så finns vi tillgängliga i chatten nu!

Share this content.

Frågor på det?

Tveka inte att kontakta oss eller läsa igenom vår FAQ om du har några frågor eller funderingar!

FAQ >

0454 - 593 59
kundtjanst@vmab.se

För tömning inom 24 timmar, 2 timmar vänligen kontakta Kundtjänst på telefon 0454-59359

VMAB erbjuder dig med enskild avloppsanläggning kostnadsfri sms- eller e-post-avisering inför slamtömning framöver. 
Aviseringen skickas till din mobiltelefon/e-postadress innan tömning och även när tömningen är utförd.

Grovavfall hämtas inom två veckor efter beställning till Kundtjänst. Du får max lämna 10 kolli grovavfall inklusive vitvaror (spis, diskmaskin eller tvättmaskin). Maxvikt per kolli är 40 kg och längd 180 cm. Avfallet skall stå ute vid tomtgränsen på avhämtningsdagen.

Kundtjäntst återkopplar gällande vilken dag hämtningen kommer att ske

För andra abonnemangsalternativ kontakta Kundtjänst

Kontaktuppgifter till dig som anmäler ägarbyte
Fastighet som ska genomgå ägarbyte
Kontaktuppgifter till nuvarande fastighetsägare
Ny adress till nuvarande ägare
Kontaktuppgifter till ny fastighetsägare