Välkommen till Västblekinge Miljö AB

Primary tabs

Vi på VMAB vill gärna presentera vår fantastiska personal för er, och först ut är Jörgen Lindqvist som jobbar som administratör och i kundtjänst på vår återvinningscentral i Mörrum. 

Vad är det bästa med ditt jobb?

”Det bästa är att jag får träffa så många olika människor”.

Vilken fråga får du oftast av era kunder?

”Varför har ni inte tömt vårt kärl. Oftast har kunden då glömt ställa fram sina kärl till vägen, eller är det felsorterat i kärlen. En annan orsak kan vara att någonting står framför och blockerar kundens kärl, såsom en bil eller lastbil som hindrar chauffören att nå fram.”

Vad är ditt bästa sopsorteringstips?

”Att tänka förnuftigt och kolla upp hur saker ska sorteras om man är osäker.”

 

Har du koll på hur du sorterar dina sopor? Ta en titt i vår sorteringsguide för massa smarta tips! 

Om du vill ha hjälp så finns vi tillgängliga i chatten nu!

Share this content.

Frågor på det?

Tveka inte att kontakta oss eller läsa igenom vår FAQ om du har några frågor eller funderingar!

FAQ >

0454 - 593 59
kundtjanst@vmab.se

För tömning inom 24 timmar, 2 timmar vänligen kontakta Kundtjänst på telefon 0454-59359

VMAB erbjuder dig med enskild avloppsanläggning kostnadsfri sms- eller e-post-avisering inför slamtömning framöver. 
Aviseringen skickas till din mobiltelefon/e-postadress innan tömning och även när tömningen är utförd.

Grovavfall hämtas inom två veckor efter beställning till Kundtjänst. Du får max lämna 10 kolli grovavfall inklusive vitvaror (spis, diskmaskin eller tvättmaskin). Maxvikt per kolli är 40 kg och längd 180 cm. Avfallet skall stå ute vid tomtgränsen på avhämtningsdagen.

Kundtjäntst återkopplar gällande vilken dag hämtningen kommer att ske

För andra abonnemangsalternativ kontakta Kundtjänst

Kontaktuppgifter till dig som anmäler ägarbyte
Fastighet som ska genomgå ägarbyte
Kontaktuppgifter till nuvarande fastighetsägare
Ny adress till nuvarande ägare
Kontaktuppgifter till ny fastighetsägare